MASA DEPAN E-DAGANG

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

E-commerce adalah industri yang pesat membangun. Oleh itu, tidak hairanlah bahawa orang selalu bertanya tentang masa depan e-dagang. Penjualan e-commerce global dari tahun ke tahun terus meningkat dengan jumbah pengguna di seluruh dunia telah membuktikan e-commerce adalah pilihan yang semakin menguntungkan bagi perniagaan. Itu sangat besar, dan berita baiknya ialah pastinya ini bukan trend baru. Ini juga industri yang sentiasa berubah. Trend terus berubah dalam usaha untuk membentuk cara orang di setiap pelosok dunia membeli produk. Ini menjadikan masa depan e-dagang menarik, paling tidak. Banyak perkara besar dijangka berubah dalam e-dagang dalam beberapa tahun akan datang. Kami di sini untuk membantu anda memahami bagaimana rupa masa depan e-dagang. Kami akan menguraikan beberapa tren teratas untuk e-dagang pada tahun 2021, membincangkan apa yang kami percaya perubahan paling berpengaruh akan berlaku dalam beberapa tahun ke depan, kemudian membedah mengapa perubahan tersebut mungkin berlaku. Ada banyak yang perlu dilindungi, jadi mari kita selami.

Masa Depan E-dagang untuk Peruncit

1. Pasaran Baru Akan Bermain Peranan Besar

Pasaran baru muncul seperti di beberapa negara telah memainkan peranan besar di masa depan e-commerce. Ini mungkin tidak mengejutkan, memandangkan pertumbuhan ekonomi negara-negara ini semakin pesat, tetapi mari kita lihat lebih mendalam. Dianggarkan bahawa sekitar 3 bilion pembeli berpotensi dari pasaran baru muncul akan memiliki akses ke internet menjelang 2022. Itu banyak calon pelanggan. Ia juga menjangkakan bahawa 20 peratus daripada semua penjualan runcit pada tahun 2022 akan datang dari pembeli yang kini berada di pasaran baru. Itu banyak penjualan yang berpotensi. Bahagian yang paling menggembirakan dari semua ini adalah bahawa banyak pasaran ini relatif belum dimanfaatkan oleh perniagaan e-dagang yang ada pada masa ini. Ini bermaksud bahawa ada banyak potensi perniagaan yang ada untuk berkembang dan menjangkau khalayak baru. Ini juga bermaksud bahawa ada banyak peluang yang tersedia untuk jenama e-dagang baru untuk muncul di pasaran yang baru muncul, dan menyesuaikan layanan mereka kepada khalayak tempatan. Ingin tahu pasaran antarabangsa mana pengguna Oberlo menjana pendapatan besar? Lihat entri blog ini mengenai pasaran dropping terbesar.

2. Perbahasan Fizikal vs Dalam Talian

Kami tidak boleh membincangkan masa depan e-dagang tanpa menyebut perbahasan fizikal vs dalam talian yang terus berkembang. Secara amnya, orang-orang dalam industri e-commerce tergolong dalam salah satu daripada dua kem dalam perbahasan ini. Ada orang-orang yang percaya bahawa ini hanya masalah masa sebelum kedai-kedai batu bata memudar untuk beralih ke belanja dalam talian yang lebih besar lagi. Dan ada yang melihat membeli-belah fizikal memasuki zaman kebangkitan semula. Pendirian kita? Tidak dapat dinafikan bahawa pertumbuhan membeli-belah dalam talian jauh melebihi penjualan dari kedai batu bata. Tetapi itu tidak bermaksud bahawa kedai batu bata masih belum menjadi aset yang sangat berharga untuk jenama e-dagang. Daripada berfungsi sebagai versi nyata dari kedai dalam talian mereka (yang biasanya mempunyai akses ke inventori yang jauh lebih banyak), lokasi bata-dan-mortir nampaknya beralih ke arah menawarkan pengalaman membeli-belah yang unik. Lihatlah Nike, yang telah berkembang di New York dan Shanghai, dengan lokasi membeli-belah pengalaman baru atau, seperti yang mereka sebut, “Rumah Inovasi.” Di kedai fizikal baru Nike, anda boleh memilih produk eksklusif, menyesuaikan produk dengan dua tangan anda sendiri, mengambil bahagian dalam ujian kecergasan, mencuba produk baru dengan bermain permainan yang menyeronokkan, mendaftarkan pembeli peribadi dan banyak lagi. Ini adalah pengalaman yang tidak mungkin anda dapat dalam talian, dan banyak meningkatkan kesetiaan kepada jenama mereka. Anda juga mendapat Shopify, gergasi e-dagang, yang baru-baru ini membuka lokasi runcit di LA untuk membantu usahawan semasa dan bercita-cita tinggi. Sekali lagi, ini membantu pelanggan baru dan lama untuk mengalami produk dan jenama mereka dalam keadaan baru. Secara keseluruhan, pengalaman eksklusif adalah apa yang kita lihat sebagai masa depan lokasi runcit fizikal. Ini adalah pengalaman yang berterusan, dan tidak dapat dijumpai di tempat lain.

3. Automasi E-dagang

Automasi e-dagang adalah elemen penting dalam perniagaan dalam talian. Ini merangkumi automasi pemasaran hingga ke gudang dan seterusnya. Pada tahap ini setiap jabatan atau unit perniagaan mempunyai elemen yang dapat diautomasikan sampai tahap tertentu. Trend ini hebat kerana dapat membebaskan masa dan sumber pekerja untuk pekerjaan yang lebih penting. Sebagai contoh, perniagaan yang mempunyai gudang besar untuk menjalankan perniagaan mereka boleh melabur dalam robotik untuk menjadi lebih cekap dan membebaskan kakitangan untuk melakukan tugas yang lebih penting dalam proses pemenuhan. Pengurusan rantaian bekalan dapat memanfaatkan perisian automasi yang dapat menjadwalkan pemberitahuan persediaan untuk penyusunan semula apabila stok semakin rendah. Langit adalah had untuk automasi e-dagang. Dengan sedikit kajian, anda dapat mencari perisian di luar sana yang akan membantu produk anda.

4. Penghantaran dan Pemenuhan

Satu lagi aliran bergerak perlahan dalam e-dagang yang mempunyai banyak potensi adalah peningkatan pusat penghantaran dan pemenuhan global. Oleh kerana semakin banyak pelanggan membeli barang mereka secara dalam talian, terdapat keperluan pusat pemenuhan yang dapat menghantar dan mengirimkan barang-barang ini dalam jangka waktu sesingkat mungkin. Di seluruh pusat pemenuhan dunia semakin pintar dan lebih automatik. Rangkaian pemenuhan perkhidmatan penuh ini menjamin perniagaan anda dihantar dengan cepat, akses ke data masa nyata, dan mari anda mewakili jenama anda kepada pelanggan anda dari pembayaran hingga pengiriman. Pengusaha e-dagang hari ini dimanjakan dengan pilihan terutamanya di pusat e-dagang yang sibuk dan sibuk. Menyimpan inventori di beberapa lokasi di seluruh negara, atau dunia, menjadikan produk anda lebih dekat dengan pengguna anda yang bermaksud mengurangkan masa dan kos pengangkutan. Belum pernah perlumbaan untuk masa penghantaran yang lebih pantas lebih kompetitif, tetapi ada cara untuk bersaing.

5. Pembeli yang peka terhadap alam sekitar

Pembeli dalam talian hari ini lebih pintar dan lebih menuntut. Tidak lagi mengenai kedai mana yang dapat memberikan harga terbaik. Pelanggan kini mengambil berat tentang kesan produk terhadap alam sekitar. Untuk keseluruhan subseksyen pelanggan, plastik sudah habis. Dan ketika membeli bekas, gelas masuk. Produk lestari lebih daripada sekadar kata kunci dengan peningkatan aktivis alam sekitar. Adalah betul bahawa peruncit mengikutinya dan memastikan bahawa produk mereka tidak memberi kesan negatif kepada alam sekitar. Sebagai contoh, jika anda adalah jenama solek, anda mungkin mempertimbangkan untuk menawarkan pilihan solek vegan kepada pelanggan anda kerana ini adalah trend popular yang semakin meningkat. Mendapatkan produk jenis ini menjadi lebih mudah setiap hari apabila trend ini berterusan.

6. Label Peribadi

Label peribadi bermaksud bahawa produk unik dihasilkan oleh satu syarikat tetapi dibungkus dan dijual dengan nama jenama syarikat lain. Kaedah ini agar peruncit dapat membuat produk unik tanpa melaburkan banyak modal untuk memulakan rangkaian produk mereka sendiri. Syarikat boleh bergantung pada pengeluar untuk menghasilkan produk yang sangat khusus untuk keperluan khalayak mereka. Pelabelan peribadi sangat bagus untuk perniagaan kerana ia meningkatkan nilai produk yang dirasakan. Untuk perniagaan yang menjual produk tanpa jenama atau dropshipping, label peribadi adalah langkah seterusnya yang tepat untuk perniagaan anda. Mengapa ini merupakan trend e-dagang? Sekiranya anda beroperasi dalam industri khusus yang bergantung pada bahan tertentu yang tidak akan digunakan, atau standard tertentu yang akan diperoleh, anda tahu bahawa pelabelan peribadi adalah cara yang tepat untuk perniagaan anda. Sebagai contoh, VegexPro menyediakan produk label peribadi dengan pensijilan seperti Organik, HACCP, Kosher, Halal, RAW, Vegan, Bebas Gluten dan Perdagangan yang Adil. Syarikat ini akan menjadi pengeluar yang hebat untuk anda bekerjasama sekiranya pelanggan anda mahukan produk vegan atau bebas gluten. Kecenderungan ke arah produk yang lebih disesuaikan menjadikan e-commerce berpatutan dan mengurangkan halangan untuk memasuki ruang yang sangat kompetitif. Sekiranya pelanggan anda mula bertanya mengenai produk yang disesuaikan, ini adalah pilihan yang baik untuk dipertimbangkan.

Mari ke lernify.com untuk dapatkan lagi banyak artikel menarik.

close

Leave a Reply

Subscribe To Our Newsletter

Get updates and learn from the best, Free Powerpoint Template worth $300.. Get Here!

More To Explore

Sponsored

Case study Setup Messenger Ads dengan Chatbot Mudah

chatbot
Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Scroll to Top