4 Kesalahan Asas Yang Dilakukan Oleh Perniaga E-Commerce Baru

4 Kesalahan Asas Yang Dilakukan Oleh Perniaga E Commerce Baru3

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Ramai pengguna yang telah membeli membeli-belah dalam talian. Menurut kajian UPS baru-baru ini, 70 peratus ingin membeli peruncit kegemaran mereka secara digital. Hasilnya, kategori ini menyaksikan peningkatan dan pertumbuhan besar setiap tahun. Baru tahun lalu, e-dagang meningkat 13 peratus. Dalam talian semakin menjadi kebiasaan untuk membeli-belah.

Kami melihat lebih banyak syarikat e-commerce dilancarkan setiap tahun untuk memanfaatkan migrasi ini, banyak dalam kategori baru – seni, rokok elektronik, tilam, dan lain-lain – yang sebelumnya diturunkan ke runcit batu bata. Walaupun segelintir berjaya menjadi usaha yang berjaya dalam jangka panjang, 75 peratus masa permulaan ini sayangnya gagal.

Semasa saya melancarkan syarikat saya, saya tahu kegagalan adalah satu kesalahan lagi. Dengan ini, inilah empat perangkap terbesar yang saya elakkan untuk mengembangkan perniagaan saya:

1. Tidak fokus.

4 Kesalahan Asas Yang Dilakukan Oleh Perniaga E Commerce Baru
4 Kesalahan Asas Yang Dilakukan Oleh Perniaga E Commerce Baru

Walaupun nampaknya cukup mudah, dalam melancarkan portal e-commerce, sangat penting untuk menentukan dengan tepat apa yang anda jual dan yang bukan. Ramai pemula berpendapat bahawa mereka dapat melakukan semuanya semasa pelancaran dan menawarkan terlalu banyak produk. Terlalu banyak produk yang mengelirukan pelanggan, mencairkan cadangan nilai teras kedai anda, dan boleh membebankan sumber kewangan dan pengurusan.

Semasa pelancaran, pendekatan terbaik adalah menjadi master di kawasan tertentu dengan memulakan pasar kecil di pasaran yang sangat istimewa. Setelah anda membuktikan kehadiran anda di pasaran dan menunjukkan kejayaan dalam bidang tersebut, maka anda boleh memikirkan untuk mengembangkan syarikat lebih jauh. Zappos adalah contoh yang sempurna. Mereka menaklukkan kasut, pertama dan terpenting – itulah fokus awal mereka. Setelah itu, mereka menggunakan strategi pakaian yang lebih komprehensif.

2. Tidak mengoptimumkan navigasi laman web.

Laman web yang tidak dapat dilayari dengan mudah adalah jumlah pengunjung yang besar. Mereka mahukan semuanya mudah, senang dan intuitif, dari melayari halaman utama hingga checkout dan setiap halaman di antaranya. Beberapa elemen navigasi yang paling kritikal dalam e-commerce adalah carian (untuk pembeli dengan citarasa tertentu), label (berterus terang) dan visual (mereka mendorong navigasi lebih daripada teks).

Perkara terakhir yang diinginkan syarikat adalah menjadikan navigasi mereka mencabar ketika pengguna bergerak maju dengan pembelian. Bagaimanapun, cukup sukar untuk mendapatkan petunjuk ke laman web anda. Checkout, khususnya, perlu terasa biasa. Mempunyai pembeli bersedia untuk membuat pembelian dan seterusnya berjuang dengan membeli adalah inti mengapa kadar pengabaian troli industri nampaknya kekal 67 peratus.

3. Tidak menggunakan SEO sejak awal.

4 Kesalahan Asas Yang Dilakukan Oleh Perniaga E Commerce Baru2
4 Kesalahan Asas Yang Dilakukan Oleh Perniaga E Commerce Baru2

Menggunakan SEO untuk laman web e-niaga anda tidak perlu dipertikaikan, tetapi kuncinya adalah untuk mengintegrasikan SEO sejak awal. Adalah suatu kesalahan yang biasa bagi syarikat untuk memulakan kerja SEO skala penuh setelah laman web dibina, dan kadang-kadang setelah dilancarkan. Pada masa itu seni bina dalaman laman web dan struktur URLnya sudah ada, menjadikan SEO yang berjaya menjadi cabaran yang lebih besar. Mengintegrasikan pemikiran SEO sejak awal.

Pastikan laman web anda mempunyai teg tajuk asas dan data meta yang penting, dan tentukan kata kunci yang paling popular untuk kategori anda. Sekiranya anda tidak dapat mengetahuinya, melabur dalam projek jangka pendek dengan perunding SEO. Anda atau pakar SEO anda juga dapat bekerjasama dengan pasukan anda dalam membuat deskripsi produk yang menarik, blog dan media sosial yang dikongsi atau dihubungkan kembali ke laman web anda. Itu memberi kesan besar pada hasil carian organik.

Sekiranya anda tidak dapat melakukannya, perunding dapat membantu anda memahami istilah carian “long tail” mana yang paling relevan untuk laman web anda (walaupun lalu lintas lebih rendah untuk istilah tersebut, mereka menawarkan kadar penukaran yang lebih tinggi).

4. Tidak mengumpulkan data yang mencukupi.

4 Kesalahan Asas Yang Dilakukan Oleh Perniaga E Commerce Baru1
4 Kesalahan Asas Yang Dilakukan Oleh Perniaga E Commerce Baru1

Laman web e-commerce yang berjaya menghasilkan pengalaman peribadi bagi setiap pembeli. Nasib baik, setiap titik sentuhan laman web memberi peluang untuk mengetahui lebih banyak mengenai pembeli, sehingga memberikan kemampuan untuk memberikan cadangan yang diperibadikan. Mencadangkan produk atau bidang minat menjadikan pengalaman lebih menyeronokkan, sekaligus membina kesetiaan jenama dengan menunjukkan kepada pengguna akhir bahawa anda memahaminya.

Namun, satu-satunya cara untuk memperibadikan adalah melalui tangkapan data yang komprehensif dan lengkap. Perniagaan harus melabur dalam mengumpulkan data laman web dan data pihak ketiga (mis., Perilaku sejarah, demografi, dll.) Untuk mendapatkan pandangan penuh dari pembeli mereka. Data tersebut membolehkan syarikat membuat ikatan yang sering sukar dicapai dengan pengguna dalam talian. Permulaan seni, Artsy, melakukan ini dengan baik. Melancarkan usaha e-commerce adalah pengalaman yang sangat memuaskan. Saya tahu ini untuk fakta. Tetapi sangat mengecewakan, dengan beratus-ratus ranjau darat yang mungkin dapat dielakkan, lebih awal lagi.

Walaupun begitu, jika anda mengelakkan kesilapan yang paling asas dan biasa, anda mungkin salah satu daripada mereka yang bertuah yang mengalami kadar kegagalan tiga suku tahun.

Artikel ini dikreditkan kepada entrepreneur.com.

Baca juga:

close

Leave a Reply

Subscribe To Our Newsletter

Get updates and learn from the best, Free Powerpoint Template worth $300.. Get Here!

More To Explore

website

VPS vs Shared Hosting – Apakah perbezaannya?

Kebanyakan pemilik laman web bermula dengan pelan shared hosting. Sebagai perniagaan atau laman web berkembang ia memerlukan fungsi tambahan dan lebih banyak sumber. Pemilik laman web ingin menaiktaraf pelan hosting

teknik closing mudah
Tips Menarik

Teknik Closing Mudah

Ada banyak faktor yang mempengaruhi hasil close sale. Antaranya tahap kesedaran, emosi, promosi, dan keperluan. Sebelum anda ingin closing, anda kena pastikan segala persolan di bahagian penjual (seller) sudah selesai.

Sponsored

Case study Setup Messenger Ads dengan Chatbot Mudah

chatbot
Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Scroll to Top